Skip to main content

Kako uspešno držim rozaceu pod kontrolom/ Saveti za suvu i osetljivu kožu

Kada mi se pre godinu dana pojavilo crvenilo sa potkožnim bubuljicama koje svrbe i peckaju, nisam znala o čemu se radi. Mislila sam da mi određeni puder ne odgovara ili da je šminki istekao rok trajanja i bila sam delimično u pravu.

Kao neko ko nikada nije imao problema sa kožom, čak ni u pubertetu, svaka promena izazivala mi je priličnu nervozu i zabrinutost. U vreme kada sam primetila promene još uvek nisam imala blog, a da postoji rozacea nisam ni znala. Stanje se pogoršalo kada sam počela da, zbog bloga, isprobavam različite proizvode, što je nešto najgore što možete pružiti svojoj osetljivoj koži. Crvenilo je bilo prilično izraženo kao i osećaj svraba, zatezanja i peckanja.

Međutim, kada sam se raspitala o simptomima, shvatila da je u pitanju rozacea i kasnije se konsultovala sa dermatologom i saznala na koji način da negujem kožu, crvenilo mi se smirilo i sada vrlo uspešno rozaceu držim pod kontrolom.


Šta je uopšte rozacea?


Rozacea je hronična bolest koja zahvata kožu lica u vidu crvenila. Kako vreme odmiče zahvaćena koža dobija stalnu crvenu boju, a mogu se pojaviti i prošireni kapilari. Ponekad lice izgleda kao da imate sitne bubuljičice. Ne zna se tačno od čega se dobija rozacea, ali ono što je bitno treba pravilno negovati kožu, kako se ova bolest ne bi pogoršala. 





Kada shvatite da imate rozaceu najbitnije je da odmah prestanete da koristite razne proizvode za lice i počnete da kupujete samo proizvode koji neće iritirati vašu osetljivu kožu.


Kreme:


Birajte one koje su namenjene suvoj i osetljivoj koži. Kreme ne smeju da sadrže mirise, boje, alkohol i sve one sastojke koji ne prijaju takvoj koži.
Postoji dosta krema na našem tržištu, od onih jeftinijih do prilično skupih. Ja vam savetujem da ipak odvojite više novca za kremu koja će vam zaista odgovarati, nego da trošite novac kupujući iznova jeftinije kreme koje vam neće pomoći u borbi sa rozaceom.

Izdvojiću one koje sam koristila i za koje smatram da su odlične.

Na prvom mestu to je Dermix Anti-age Hydrator, krema kojoj primarna namena nije smirivanje suve i osetljive kože, ali je nešto najbolje što sam do sada probala. Ima miris citrusa ali ni u jednom momentu ne iritira vašu kožu. Koristila sam je mesecima u kontinuitetu i zaista je za mene najbolji mogući izbor. Preporučujem i vama da je probate.




Eucerin ima liniju za osetljivu i suvu kožu sklonu crvenilu. Koristila sam Ultra sensitive kremu koja je apsolutno bez mirisa, brzo se upija i umiruje kožu. Takođe je odlično rešenje jer ne sadrži nijedan sastojak koji bi na bilo koji način iziritirao kožu.





Eucerin Antiredness noćnu kremu koristila sam možda pola meseca jer sam dobila nekoliko testera i mogu da kažem da ona zaista umiruje kožu prilikom čega se crvenilo potpuno povuče. Takođe postoji i Antiredness dnevna krema koja je zelene boje a čiji je cilj neutralisanje crvenila na licu, ali ako se dvoumite između ove dve onda vam ipak preporučujem noćnu.





Brend koji nažalost nije dostupan u Srbiji a sjajan je za osetljivu kožu jeste britanski brend Simple. Ova krema ne sadrži boje i parfeme i takođe prija koži sa rozaceom. Ukoliko putujete u inostranstvo a imate osetljivu kožu obavezno kupite nešto od ovog brenda.





Nivea takođe od nedavno ima dve kreme, dnevnu i noćnu, za osetljivu kožu. Probala sam testere i deluju mi da su dobre, ali bih o njihovom dejstvu mogla da pišem tek kada bih ih koristila duže vreme.

Nivea klasična krema, u plavoj, metalnoj kutiji, može da vam posluži za prvu pomoć. Desilo mi se da sam ostala bez kreme koju svakodnevno koristim i onda sam, priznajem sa strahom, nanela Nivea kremu i ostala zapanjena i oduševljena. Nikakve iritacije nije mi izazvala iako sadrži i alkohol i parabene. 

Avene termalna voda svakako je nešto što vam može pomoći ukoliko želite sa smirite upaljeno lice. Ona osvežava i nakon nje crvenilo se povuče, najbolje je da je naprskate pre dnevne ili noćne kreme.





Mene je dermatolog savetovao da negu svedem na nekoliko osnovnih proizvoda i da NIKAKO ne isprobavam "sve i svašta" na svom licu. I da, to je definitivno najbolji savet, jer rozacea nije nešto što se leči, ona samo može da se drži pod kontrolom.


Čišćenje lica:


Odmah da vam napomenem da zaboravite na agresivne metode čišćenja i korišćenje grubih pilinga. Nikako, ali nikako ne smete da parite lice. Toplota je nešto najgore za rozaceu i proširene kapilare.

Dakle u obzir dolaze gelovi i kreme za umivanje namenjeni osetljivoj i suvoj koži, najbolje bi bilo da nemaju izražen miris. Pilinzi moraju da budu što manje agresivni. Izbegavajte da pilingujete obraze ukoliko su vam previše osetljivi. 
Birajte što prirodnije proizvode. Pilinge možete i sami da napravite. 
Sjajan je K piling napravljen od potpuno prirodnih sastojaka koji možete da pomešate sa nekim sredstvom sa čišćenje (na taj način piling će biti blaži).





Ukoliko volite maske za lice, obratite pažnju na sastojke jer svaka agresivnija maska izazvaće dodatne probleme. U tom slučaju najbolje su prirodne koje možete da napravite i od proizvoda koje imate u kući.

Micelarne vode su odlične za skidanje šminke, jer na tržištu postoje baš one namenjene za osetljivu kožu. Meni se kao odlična pokazala Eveline micelarna voda. Potpuno je bez mirisa i ne izaziva nikakve iritacije, a sasvim solidno skida šminku. 





Ukoliko volite da koristite i vlažne maramice birajte one sa oznakom sensitive. Ja koristim već duže vreme baby sensitive maramice koje možete da kupite u Lilly-u. Dovoljno su vlažne a opet i blage za moje lice.

Ako vam samo umivanje nije dovoljno kako biste očistili kožu, možete da koristite i aparate za čišćenje. Preporučujem vam Spa sonic o kome sam nedavno pisala, a koji među četkama ima jednu savršeno mekanu za osetljivu kožu. Koristim je već neko vreme i zaista je odlična.






Hrana i piće:


Izbegavajte kiselo i ljuto, jer to nikako neće odgovarati vašem licu. Takođe konzumiranje alkohola svedite na minimum. Ja sam primetila da mi prevelika količina slatkiša takođe ne odgovara. Možete i da vodite dnevnik u kome biste pisali šta ste jeli taj dan i kako se vaša koža ponašala. Tako ćete otkriti šta bi trebalo da izbegavate.


Šminka:


Puderi koji nemaju neki poseban miris treba da budu vaš izbor. To ne znači da treba da bacite sve pudere koje imate a koji lepo mirišu, ali ih nemojte koristiti svakodnevno i izbegavajte da ih na licu nosite duže vreme. Kad god stavim puder sa karakterističnim mirisom pojave mi se bubuljice koje izazivaju svrab.

Takođe, zaboravite na pudere koji isušuju vašu kožu i zatvaraju pore. Birajte one za suvu kožu koji su laganije teksture.

Kada pričamo o puderima, odnosno o podlogama, moram da pomenem Eveline CC kremu koja je namenjena prikrivanju crvenila, a opet ima i pokrivnu moć. Kao takva odlična je za dnevnu varijantu ukoliko nemate neke preterane nepravilnosti na licu. Osim prekrivanja nepravilnosti ova krema umiruje kožu i odlična je i kao podloga pre pudera. Ima i zaštitni faktor što je posebno važno za osetljivu kožu.






Ono što takođe neće prijati vašoj osetljivoj koži jeste brada vašeg partnera, posebno ona od dva, tri dana. Tu u suštini nema pomoći, jer sigurno nećete ostaviti momka zbog osetljive kože. Jedino da ga zamolite da se redovno brije ili da izbegavate preteran fizički kontakt. :) 

Ne izlazite napolje, posebno ako je vetrovito vreme, ukoliko niste naneli neku zaštitu u vidu cc, bb krema ili pudera. Koža se dodatno isušuje ukoliko je ništa ne štiti.
Suz vazduh u stanovima takođe može da predstavlja problem. Rešite to tako što ćete na radijatore staviti posude sa vodom kako bi vaše prostorije dobile dodatnu vlažnost. 

Nikada, ali nikada ne idite na spavanje ako pre toga niste skinuli šminku i očistili vašu kožu. Redovno menjajte jastučnice i neka one budu od što prijatnijeg materijala.

Svakodnevno pravilno negujte kožu i nemojte često da menjate proizvode ukoliko vam odgovaraju.

Pravilnim "ponašanjem" i ophođenjem prema svojoj koži uspećete da rozaceu držite pod kontrolom. Postoje dani kada na koži nemam ni najmanje crvenilo, kao što postoje i dani, doduše retko, kada je ono izraženije ali nikad nije toliko da ga ne mogu prekriti nekim laganim puderom. Najbitnije mi je da sam potpuno otklonila simptome peckanja i svraba i da se rozacea ne širi.

*Napomena: Sve što sam napisala samo je moje lično iskustvo. Ukoliko imate većih problema sa licem najbolje bi bilo da se obratite stručnom licu, tačnije dermatologu.

Da li se i vi borite sa osetljivom kožom ili rozaceom? Koje proizvodi su vama pomogli i kako negujete osetljivu kožu?


Comments

  1. srecom nemam problema sa crvenilom koze, tu i tamo oko nosa ali nista specijalno. Kada koristim hidratantne kreme to se crvenilo smanji i to je to :D uglavnom sam zadovoljna svojom kozom

    ReplyDelete
  2. Preporučujem da probaš nešto od Mixe, ona je baš namenjena oseljivoj koži (npr. micelarnu ili neku kremu). Mom Saletu je bukvalno jedna krema preporodila kožu. A čitala sam i za Flormar zelenu CC kremu da odlično prikriva crvenilo a lagana je na licu. L.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš ništa od Mixe nisam probala, mogla bih. :) Hvala ti na preporuci. :*

      Delete
  3. Odlican post Zeljka, bas si se potrudila. Moja najbolja drugarica ima rozaceu, ali kao da ne zeli da prihvati tu cinjenicu, govori da joj je lice samo osetljivo i toliko.. Ne zna nista o nezi rozacee niti zeli da se informise o tome, jede ljuto i pije crno vino pa joj lice bukne i to je bas neprijatno gledati :|. Ne koristi ni tecni puder / bb / cc kreme, vec na tako crveno lice stavi samo Max Factorov puder u kamenu, pa to izgleda vrlo ruzno. Kristina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Kristina. Baš mi je žao zbog tvoje drugarice. Vidim da bi želela da joj pomogneš, ali ne vredi dok ona sama ne prihvati da ima problem i ne počne da se ponaša u skladu sa tim.

      Delete
  4. Post je super,drago mi je sto sam ovo saznala,doduse nemam rozaceu,ali imam previse suvo lice,tako da i meni ovi proizvodi uglavnom odgovaraju,trenutno koristim Eucerin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Tatjana. Eucerin je zaista odličan brend, uvek ga preporučujem.

      Delete
  5. Nemam problem sa rozaceom, ali je moja koža jako suva i osetljiva sa proširenim kapilarima na obrazima. Problem je genetski i nasledan i ne postoji ništa što može da ga reši. Upravo kao i rozaceu, mogu ga samo držati pod kontrolom. Uglavnom, primenjujemo ista pravila u nezi koe lica i dobro je da si me podsetila na Dermix, jer sam ih malo zapostavila u zadnje vreme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj sad i Ružinu vodicu o kojoj sam pisala, redukuje crvenilo.

      Delete
  6. Odlicno objasnjeno. S tim da postoji veci broj osoba sa mesovitom masnom kozom koje imaju rozaceu. Ista pravila za ciscenje primenjivati kao kod suve osetljive koze a kad su kreme u pitanju birati hidrantne nemasne emulzije, gelove i obavezan puder ili BB krema sa Uv zastitom.

    ReplyDelete
  7. Da li je neko koristio suspenziju ihtiola i erirtromicin za lecenje rozace ?

    ReplyDelete
  8. Ja sam koristio eritromicin u kombinaciji sa minociklinom. Posle 3 kutije ispijenih kapsula minociklina, stanje je bilo sasvim zadovoljavajuce. Posle 1.5-2 meseca, crvenilo se navratilo. Kasnije sam koristio klindamicin u kombinaciji sa Lutz-om (nesto belo kao krec), bez uspeha. Te terapije sam dobio od dr Lalosevica i mislim da necu vise ici kod njega, jer leci samo antibioticima.

    ReplyDelete
  9. Mixa kreme za crvenilo su isto dobre kao i puder tecni. Od poznatih marki Avenue i Bioderma mi nisu bas pomogli oko rozacee. Uriage krema je solidna. Kozji sapun odlican za odrzavanje dnevne higijene, magicna rukavica za ciscenje sminke sa lica i samo kokosovo prirodno ulje moze kao zamena za ciscenje sminke. Rozaceu ima 10 godina i drzim je pod kontrolom, ali crvenilo je uvek u blazoj meri prisutno. Takodje obavezno kreme koje imaju SF faktor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saglasna sam za faktor zaštite. Mixa kremu sam probala i nikako mi nije odgovarala.

      Delete
    2. Jel se iko od vas izlaze suncu tj sunca se sa spf faktorom? Bila sam na moru i lice je "uhvatilo" boju pa sada manje primijetim crvenilo. Redovno sam prskala avene termalnu vodu i 50spf bioderma krema

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ZIAJA losion za samopotamnjivanje

I dalje ostajem pri tome da ću se i ovog leta minimalno izlagati suncu, iako volim preplanuli ten. Međutim, zdravlje mi je važnije od izgleda, a izuzetno sam svesna koliko su sunčevi zraci opasni, posebno za mene. S obzirom na to da sam prilično svetlog tena, koji inače ne volim, pomoć tražim u kremama za samopotamnjivanje. Već sam pisala o Balea proizvodima za ovu namenu kojima sam prilično zadovoljna (pročitajte ovde ). Međutim, rešila sam da probam i Ziaju. Dobila sam preporuku od drugarica, ali i prilično niska cena od 300 dinara na sniženju, naterala me je da kupim ovaj proizvod.

SUBRINA professional Unique farba za kosu (moje iskustvo sa farbama)

Svako ko se farba u plavo, zna koliko je teško dobiti lepu, prirodnu nijansu, bez žutih tonova. Ja sam tokom godina koristila mnoge farbe, a u nastavku ćete pročitati i moje mišljenje o njima.

SUNKISSED pena za samopotamnjivanje - dark

S obzirom na to da ovog leta, bar do sada, nismo baš imali priliku da se sunčamo i dobijemo željenu preplanulu boju, mnoge devojke pokazale su interesovanje za razne proizvode za samopotamnjivanje. Pošto ja vodim računa o zdravlju kože, a i u skladu sa konsultacijama sa dermatologom, shvatila sam da je ovaj vid tamnjenja najzdraviji. Međutim, zaista nije lako pronaći proizvod koji će vašoj koži dati lep preplanuli izgled, a da pri tom izbegnete fleke i druge "neprijatnosti". Kada se brend Sunkissed pojavio na našem tržištu, ja sam imala veliku želju da probam proizvode za samopotamnjivanje jer sam čula zaista mnogo pozitivnih utisaka. Kako je ovaj brend kod nas bio dostupan samo na sajtu onlinekozmetika.com, odlagala sam kupovinu (ne volim da poručujem online), međutim slučajno sam na željenu penu naletela u Lilly drogeriji i morala sam odmah da je kupim. Pena dolazi u pakovanju od 200 ml. Dostupna je u dve nijanse - medium i dark. Ja sam u Lilly-u pronašla samo dark